såhär efter en hård tid

hahhahaahha jävla hue

154296-62

nu sitter man här i ett rum med dämpad belysning och är sketa trött, det enda man gör är att gnälla om att jag ska gå och lägga mig. men gör jag det? nix. jag är helt slut efter en ganska så vild fest igår ;P riktigt fin julafton fick man sig. sprillans ny lur fick jag av angelica, man kunde ju inte springa omkring med bengts gamla avlagda. blev hemgång till jeppe på kvällskvisten och sen en lång vända nere i stan. mötte upp krille & pontan på tycho och sen drog vi iväg till tages, gratis och allt. dansade runt hela kvällen och jag betalade inte ett rött öre under hela kvällen. det är bra med sådana kvällar såhär i fattiga juletider. men dock fick jag men från igår, jag har ont i näsan & ett sår på mitt ben som jag såg precis... nog om det, hemma hos bodil & kenny så var det full rulle hela kvällen, vi var bara 1 ½ timme försenade och kom lagom när kalle anka va slut ;P tycker det är tråkigt hur mycket tradition det än är. sedan var det julemad och julklapps utdelning m.m. mitt i natten (känndes det som)  :D sen så spelade vi julklapps spelet, jag lyckades roffa till mej hela 5 paket :D och idag var man riktigt flitig och jobbade (tack och lov kväll). så nu väntas sängen och sen ska jag och bettan till malmö imorrn förmiddag och shoppa. bland annat ska jag försöka hitta en bikini. och efter det så är det jobb som gäller. fast sen vill jag träffa min jeppe om det går, först skall han till sin mormor och fria jul. men kanske efter det?

adjöss & god natt

redan jul

hihi, jag har redan öppnat alla mina julklappar (förutom mormor&morfars, jeppes och angelicas). fick riktigt fina presenter. redan igår fick jag en kamera, som inte är helt fel, så idag fortsatte julklapps öppningen, bland annat fick jag ett minneskort till kameran, smycken (som är försäkrade!!!), presentkort med lektion på makeupstore ;) nån tröja och present kort på H&M, och lite annat som ett kroppsglitter & egendesignade tvålar. självfallet är jag glad och nöjd för mina presenter :) men det är jag alltid, vad jag än får. får ju inte heller glömma vad jeppes mamma gav till mej, ett stort spapaket med hemma spagrejer ;D

just nu har vi gäster här hemma, i vårt nya fina stora rum. jävlar vad vi har sletet för att få det klart, men fint blev det. igår började vi flytta in alla möbler igen och julpynta, vilket tar sin lilla tid... den ultimata lördagskvällen för mig och jeppe = putsa silvet, helvete vad jag känner mig gammal i förtid, haha. det kan vara nått av den drygaste jag gjort.
en trevlig överaskning igår var att jag fick hem min beställning på knästrumpor eller såkallade overknee.

nä kanske man skall fortsätta vara trevlig.

ps. jag åt taco på lillejulafton :) försökte tvinga mamma att ha den imorrn hemma hos bodil, men man fick ett blankt nej, inte ens lönt att tjata. för det är bara linus och jag som ville ha det... örk, får äta mycket till frulle imorrn, för jag hatar verkligen julmat, endast prickig korv och gröten är god. såklart är lussebullarna m.m oxå smarrigt.


bara städning

öh, jag vet inte var jag ska börja. igår, jag & jeppe satt och kollade på magnus betnérs "film" un cut till det drack vi öl. sådär allmänt trevligt, fy fan vad betnér är bitter ;P himla klockren prick.
 tog taxi ner till stan (va mega kallt så vem pallar gå) sen (?) vad gjorde vi, vad hände? jag kommer ihåg fåtal detaljer av hela kvällen. och jag brukar ändå minnas kvällar i stora drag, nu har jag inte en susning, jeppe har ju fått berätta om kvällen för mig.
jag var pissefull tydligen men jag kännde mig inte som det. efter nästan en månad i dvala så får man lov och rumla omkring på stan. i och med att jag inte kommer ihåg så mycket så kan jag inte säga så mycket om kvällen.
ett rent helvete har denna dagen varit, jag skulle ta bussen hem kl. 9.30 (fortfarande full och skallebank till tusen) och under heeela jävla dan så har vi ; städat, gjort klart i stora rummet, som snart är fixklart, och detta mina vänner, har varit jobbigt. palla att julstädningen här hemma alltid sparas till sista dagen, för imorrn kommer här hit gäster och då kan det inte va en svinstia. blööööööööööö. jag är helt jävla slut i kroppen. jeppe har gjort några insatser, bland annat pynta vi tallen i stora rummet (vi sket i att ha gran utan tog istället tall) så nu har vi två stycken granar/tallar i huset, en i tv rummet och en i stora rummet, finemang detta ju! bettans danne tvingade vi att dammsuga och hjälpa oss att städa i trappan m.m haha stackars killar ;P

nu skall jag kolla genom auktionerna.

adjöss.

en rätt trevlig dag

vilken kväll igår, utan en enda droppe alkohol tillbringade jag kvällen, eller rättare sagt den senare delen av kvällen på baggens. för jag först hade jag ju några timmars jobb, och som vanligt gick det bra! jeppe & filip och en annan kille (?) hade spelning, och där drällde in massa folk efter stängningstid. full håll igång till kl.halv 2, med tanke på att vi var hemma vid 2. jag får ju lov att säga att lite tråkig var jag nog allt, i och med att jag hade jobbat och härjat hela dan. kanske inte heller så konstigt att man psyka sig att vara trött för jag skulle upp och börja jobba kl. halv 8 och jobbar fram till 16.15.
ska snart ut på luncher och sen forstätta jobba vidare i eftermiddag.

hade sån väldans tur med jeppes andra present, som jag dock inte kan avslöja för jeppo läser min blogg.
i eftermiddag ska han & jag  fixa såna småjulklappar som vi ska ha till julklapps spelet. och sen kolla om jag hittar nått kul eller intressant, för lönen har trillat in idag, men jag skall dock spara mycket av den som resekassa eller vad det kan heta.

nä nu skall jag frostätta med det jag höll på med.

ikväll vankas FEEEEEEEEEEEEST för hela slanten, jag skiter fullstädigt att jag skall upp vid 9 imorrn. jag SKA festa idag punkt slut!

tjing


träning

idag så har jag varit ledig ifrån jobb. så jag ägnade dagen att sova till kl. 12.30 haha, helt galet (sover aldrig så länge egentligen). ett hopp pass med houston har jag hunnit med idag. den stackaren har inte fått hoppa på säkert en månad nu, så han hade spring i benen. några småmissar under träningens gång, men annars gick han fint! när jag kom tillbaka hade mamma tagit med kinamat hem, himla gott.
ikväll gäller ingenting, jag var sugen på att baka negerbullar, får se om det blir av. självfallet ska jag kolla på star wars som går ikväll på 6:an.

nä ni detta var tråkigt... adjöss


154296-61

konstiga saker

jag har varit med om det äckligaste som finns!!!!!
igår när jag och jeppe var på väg hem från stan så stannade vi till utanför ett hyreshus och småtjafsade lite grann om diverse grejer, mitt i allt hör man en brunstig älg (en karl, som iallafall lät som en älg) som vrålar och förmodligen till 100 % av sex!!!! för efter en lite stund hör man en kvinna stöna och ha sig. och dem kommenterar nånting som man dock inte hörde (vilket var tur),  men herre min skapare, hur vilt går det inte till om man hör detta oväsenet genom betongväggarna? jag dog!!!!!!!!!!

årets tönt!

just fan, jag kom på en jävligt rolig händelse.

utifrån en människa värderingar om vad man ogillar och gillar, så drar jag en slutsats att om man inte gör en hemlighet att man som i detta fallet ogillar eller rättare sagt hatar poliser. och utan att avslöja några grova detaljer, är det inte ganska så pateiskt eller rent av "strider mot moralen" att det första man gör är att springa till polisen när man blir hotad av en person, hade jag varit dem poliserna hade jag inte hjälpt personen.
för jag kan lova att alla vet vem denna personen är och det är det som gör det hela ännu mer töntigt.
men jag tycker bara det är TÖNTIGT & MESIGT, av dig. hahaha om bara folk tänker lite nu så fattar dem nog, och hoppas att ni skrattar åt denna personen!!!!! för det gör minsann jag.


hur mycket som helst

jag jobbar kväll i helgen, jasna ringde och frågade mig om jag ville byta med hennes syrra, så varför inte. kanske jag kan bli social nu? kanske jag kan ut en sväng i stan imorgon (om jag känner mig bättre, vilket jag SKA göra) kanske jag gnäller väldigt mycket nu, för man får fina pengar när man jobbar helg, och faktiskt så är det ganska så tråkigt och enformigt i landskronas nattliv (haha om man nu kan kalla det nattliv, ibland föreställer det ett jävla barnkalas med alla småglin som är ute)

men annars så ska jag skrubba stora rummets väggar (ett rum på lite mer än 50 kvadrat) för där ska vara omålat, nytapeserat och fint innan julafton, och julafton är om sådär två veckor. BRA GJORT! det är ju fåntrattarna här hemma som inte sätter sina planer i verket förrän det är ont i tid tills det ska vara färdigt.
jag var med mamma & bengt igår och valde tapter och målefärg till stora rummet, riktigt snyggt får jag säga.
mamma hittade nya tapeter till deras sovrum, jag hittade till mitt rum (hur snyggt är ljublått egentligen), men det skall bli ett senare projekt. självfallet var dem ju dyra, 600 ;- nån ting för en rullejävel. men vi ska ha dem!!!! punkt slut.
haha jag köpte rosa metallic sprayfärg som jag ska spraya min cykel med (för ljusblått är ju inte snyggt, min cykel har den töntiga färgen). problemet är att min cykel inte är hemma, jag tror den står vid bussen, eller jag får minsann hoppas det! så där sket sig den lackeringen, får väl ta det imorrn.

ikväll kommer jeppson hit, så det blir till att slänga sig på soffelocket och mysa lide gran!


om en månad sitter jag i en solstol och dricker paraplydrinkar med solen skinande på mig, och svalkar mig i en 25 gradig pool. vad gör ni då?! hahaha förmodligen förbannar det tråkiga och kalla värdet, och blir förkylda och fryser så fort ni sticker nosen utanför dörren!

154296-60

simba


mest av allt tycker jag om disney filmer, och tecknat i all ära! min favorit är lejonkungen :D




154296-59

det går segt

det är så jävla tråkigt! nu är jag sjuk igen. hur fan är det möjligt? har bajs ont i halsen & huvudet, har inte kollat min feber, men det känns som att jag har feber. så är hemma från jobb idag och lär väl vara det imorgon också. det är frukansvärt tråkigt att släpa på nån "halvsjukdom", där det går några dagar sen är man frisk och sen sjuk en eller två dagar.
var hos min Zon-terapeut (förmodligen är det rättstavat) igår och han hittade inget på mina tassar, kankse har jag ett virus, men då skall det vara försvunnit innan i slutet av veckan eller så håller det på att försvinna, jag tror på det förstnömnda! sen å andra sidan så har jag ju slutat röka för sådär nån månad sen, kan nog vara 1 ½ i alla fall, hur bra är inte jag då?! saken jag skulle komma till där var att kroppen ställs om så pass mycket att man ganska lätt kan bli sjuk, humm det är tacken för att man slutar!

jaha inget som händer i mitt liv?! jag har inte festat på 2 eller 3 helger tror jag. och jag tror inte denna helgen går åt till fest, för jag jobbar. hade först tänkt mej att byta bort söndan, men jag skiter i det, för det känns lite pinsamt att om man nu är sjuk, så kan man inte gå på fest i helgen!men det är  skönt som fasen att "slippa" festa. för vad missar man? inte vidare mycket. istället har jag sparat mina pengar (eller slösat dem på mig själv, som faktiskt är mycket mycket bättre) alla julklappar är klara, har bara en kvar till jeppe, men det vet jag redan vad det är! jag följer min julkalender som jag ska ;P en godisbit varje dag, som man ska göra. har nog inte gjort det på 4 år!

nä snart kommer mamma och hämtar mig. adjöss.

movie night

en galen film med quentin tarantino, som jag såg igår med jeppe. var och hyrde film på videomix efter att vi hade varit iväg på barndop. vill man blir skrämd ska man bannemig sen den.

154296-57

det finns många idioter

jag är sjuk!!!!!!!!!!!!!! hemskt jävla tråkigt ska jag tala om. gick och la mig kl. 22 igår kväll och sov till 13.30 idag. men under dessa många timmar hant jag blir störd med jämna mellan rum.
först vid 2 tiden i natt av ett jävla kålhue, varför ringer du mej ens? vad vill du prata om? och varför käftar du om var jag är nån stans och påstår att jag ljuger?  jag har ärligt talat inget att säga dej. hade svårtigheter att somna om, men det gick.
går upp i vanlig tid vid 6 och mår som en packad sill. (inte packad i den benämningen haha) utan jag mår kasst, såsom ont i halsen, ont i huvudet (som jag haft hela dan), säkert feber. sjukanmäler mig sedan och går och lägger mej. fast först ringde jag kommunens växel, där man sjukanmäler sig i om man är ordinarie personal. jag får uppge mina personnummer, men då hittar kvinnan mej ingestans, och frågar om jag kanske är timanställd, ja jo det är jag ju, jaha men vet du inte om att man som timanställd ska ringa till sin arbetesledare då.
och då tror du jag hade ringt hit fräser jag och säger hejdå och lägger på. hade det inte varit morgon så hade hon åkt på en blåsning. blööhöö. sen kommer mamma in och gnäller på mej att jag inte ser alls sjuk ut och att så gör man inte en lördags morgon. men anatgligen får hon väl äta upp det, för sjuk är jag minsann, jag mår riktigt dållit.

vet inte om jag är hungrig eller inte. tråkiga jävla dag, ska kolla på film eller lägga mej och läsa, får se. men jeppe kommer hit och han SKA ha köpt godis! ;P

jag tjuvlyssnar

när man sitter på en buss och råkar tjuvlyssna på folk så kan man ibland inte låta bli att skratta åt folk! men kan dock bli pinsamt om man skrattar högt. idag när jag åkte hem med 132, så satt där två killar bakom mig kanske 14-15 års åldern (svårt att avgöra). från början lyssnar jag inte alls på dem för jag är fullt upptagen med en skvallerblaska. men så hör jag att dem samtalar om kärlek. och denna dialogen är 1000 grånger värre än Hata Göteborg filmens dialoger, "ja men asså är du kär i hon bruden säger kille 2, kille två svarar ja visst första gången jag är kär i nån, jaha men kär asså så kär i nån undrar kille 1 ändå, jaaaaaa jag är kär i henne fräser kille 2, jaha alltså kär i en brud på riktigt frågar kille 1 igen och bokstaverar  K Ä R, kille två får nog och fräser nä kär som i tskgta (ja något sådant) sen pratar dem om vem som förtjänar vem, och vem som gjort slut med vem, all denna faktan, mina vänner får dem reda på genom, BILDDAGBOKEN! vilken källa dem ligger inne med, den måste vara pålitlig, jag kan lova att jag hade svårt att hålla mig för garv. lustiga med dessa små konversationer är att allt dem sade lät så påtvingat, precis som om dem satt och läste ett papper utantill, som dem sedan satt och spelade upp den som en mini teater i bussen! det hade kanske inte varit så kul annars. om nu nån tycker det.
jag brukar skita i vad folk sitter och snackar om på bussen, så ni vet!

nä stallet nu.

morgon kvisten

åhhhhhhhhh vad tiden går slött (just nu i alla fall) väntar bara på att klockan ska närma sig 6, så vi går ut och jobbar igen. åt middag precis, för jag var inte hungrig innan. så nu sitter man här & har ingenting att göra. blööööhö.

jag har torka på idé fronten om vad man kan skriva om. jag längtar till resan i alla fall och till jag slutar så jag kan nanna, ååååh va skönt :D

adjöss

jobb dygnet runt

vilken arbetsmyra jag är då! idag gick jag upp runt 6 snåret, började jobba halv 8 fram till 12. hem och sov ungefär mellan 15-19.30. började jobba 21.30 och jobbar fram till halv 8 imorrn bitti! är ledig hela fredan (som tur är) jobbar långdag 7.30-16.15 på lördag sen ledig söndag (men skall dock på dop ganska tidigt) när fasen ska jag hinna sova? för inte fan kan jag ligga och dra mig till klockan 15 eller så imorrn, för då kommer jag inte i säng förrän 2-3 på natten, när det är långdag på lördag! så idag har jag inte gjort ett endaste dugg, kollade lite på simpson och käkade makedonken mat innan jag stack till jobb. och det blir nog ingen fest denna helgen heller...

jaja men så är det, jag kommer få en fin lön i slutet på januari ialla fall. kan ju nog behövas med tanke på resan som stundar! nä ni, nu har jag "lunch" och börjar jobbar om nån timme igen.

tjingeling!

häääärligt

154296-56

här har vi det! bokat, pytteliten bild men ändå. betalat & klart :D YEEEEEEES. igår kväll bokade & betalade jag och jeppe resan. även om bengt fick lägga ut så länge. men vi åker den 10:e januari till egypten och stannar i 8 dagar ;D wihooooo. hahaha ha så jävla kul i sverige!

utomlands :)

rövjärn. jag vill & ska utomlands nu. tycker bara det är en massa tjat från folk att ååååh jag vill utomlands. men jag ska verkligen! sitter och kollar på resor och ser till min förvåning att dem är hyffsat billiga mellan 3-5000;- så nu får jag & jeppe ta tag i saker och ting och få en billig resa bokad efter nyår, innan han ska in i lumpen! hoppas nu jävlar i det man hittar nått som passar :D antagligen blir det nått halv pensoinärigt, men skit i det.

jag blir tosig på datan här så nu skiter jag i den och går och kollar på film!

årets grej

154296-55

årets första julmust dracks idag! nä ni, nu slutar jag jobba, så nu ska jag ut till bussen.

tjing

ps. det är första advent idag, det låter mysigt! man kanske ska göra denna gråa söndag till något mysigt?

raindrops

himmel vad tröstigt jag var precis. hinka i mej två stora glas med vatten!! men vatten och (såklart skall det vara iskallt) kan vara det bästa som finns. vatten och oboy ;P mina främsta törstsläckare.
jaha ja, nu sitter jag på jobb och slutar om ungefär en halvtimme. sitter och har rätt tråkigt för det är bara jag som är inne. fast jag sms johan lite gran så då blir det ju lite roligare.

ikväll är det bio med jeppson, nån slags äventyrs film. för jag get inte leta reda på nån annan, så den duger. har i alla fall tagit mej ledigt nästa söndag, skall på dop vid 12 snåret och sen middag & grejer. men man kan ju passa på att gå på party eller sådana tillstlänningar under lördagskvällen. men dock får det inte gå till så vilt, med tanke på att man ska se fräsch & trevlig ut kl. 10 dan efter (ganska så omöjligt, för när jag är full i håven så har jag en förkärlek att glömma sminka å mej, även om jag blivit bättre på det)

nog nu, skall fortsätta med det jag höll på med, sitta och kolla på det mörka tråkiga skit värdet! ser fan ut till att bli kväll när som helst....

RSS 2.0