30 grader i skuggan

puhhhh, vilken värme. det är minst 30 grader i skuggan. detta var jag banne mig inte beredd på! men man ska inte klaga. fan vad hääääääärligt! även om jag svettats 10 L idag på jobb så är det skönt med riktigt sommar värme. imorgon är det bad på schemat, efter jobb vill säga. idag var en av jeppes lumpar polare och några polare till honom här hemma, dem hade vägarna förbi så det blev ett dopp i poolen och lite snack

eftersom jag har jobbat hela helgen, så har jag inte gjort något specifikt. i fredes var vi en runda på hamnkrogen i borstahusen, 60-tals bandet beatstones spelade.både jag och anton fick tänka på refrängen kring midnatt. jag skulle upp kl. halv 7 och han skulle till dösjebro för att sedan åka till danmark och kolla på IRON MAIDEN!!!!!!!!!!!!!!! jag hade väldigt gärna hänkat!!!!!!!!!!!!
igår så var min syster pojkväns föräldrar m.m nere från stockholm. vi bjöd på grillat med pasta sallad. en trevlig tillställning. mamma, bengt, bettan, inger, ronny och stoffe åkte till bulgarien tidigt imorse, så jag & jeppe har huset för oss själva heeeela veckan. skönt med avkoppling!

nu är jag så satans hungrig, jag ska gå ner i köket och kolla efter något ätbart annars får vi åka till city gross och handla....


en solig sommarbild på mig och jeppe i fredes!

coca cola & lite mat

fyfan vad hungrig jag är. jag vaknade redan kl. 8 imorse, men efter många om och men så lyckades jag somna om, iallafall 1 ½ timme till. så med andra ord har jag varit uppe ganska tidigt för att vara mig en dag som denna.
och hungrig är jag för jag åt middag kl. 16.30 igår och det var en riktigt svält kost bestående av sallad, rostade nötter, riskakor och även potatisallad (och ja potatissalladen ingick kanske inte i svältkosten, men det är så smarrigt)
redan igår kväll när jag kom hem från jobb kännde jag att jag borde ätit en macka, men jag orkade inte bry mig. istället satte jag på en thriller/skräck film som heter whisper. sådär bra. vi har hyrt 6 filmer på en vecka, haha så kan det gå.
de senaste dagarna har jag och jeppe varit antingen på hemmakväll eller statoil. jag tror nog vi har varit där minst en gång om dagen, iallafall på statoil. alltid är det något man behöver. tur det är billigt då..... humm.

och nu till vad jag tycker är det värsta av allt! jag har fått ett förbannat socker beroende av coca cola. jeppe, anton & filip pimplar i sig det heeeeeeela tiden. men eftersom jag aldrig har varit riktigt glad för cola så har jag klarat mig bra. men nu har turen vänt och jag köper till och med 1 ½ L eller 2 L cola till mig själv. förbannat!


här är min nya korta frilla ;) luggen har blivit snyggare tycker jag.



nu måste jag få i mig lite frulle! hejs svejs.

jag som golfspelare?

tänkt vad finurligt att man kan skriva i princip hur mycket som helst utan att titta på tangenterna. men det har också tagit år för mig att lära mig att skriva utan att titta ner på tangenterna. det kom jag på nu bara sådär. ehumm... haha.

nu ska vi snart iväg till järavallen och grilla/elda. jag och jeppe har varit så förbannat uttråkade idag, så vi tog och bilen till golfbanan och slog lite bollar på drive ranchen. haha jag med en golfklubba i näven?! det trodde jag aldrig. tja jag var ju inte direkt världs bäst, men det gick. roligt om inte annat. efter denna bedriften körde vi hem igen till jeppe och kollade klart på van helsing. och vi är precis hemkommna till jeppe efter en tychobifff & fiskplanka. smarrigt!

nu hetsar jeppe mig, vi måste köra!

fan vad tråkigt........

jag vill göra något idag, men det har jag ingen fantasi till. jag googlade omkring lite innan för att se om man hittar nått på nätet. men inte de inte! det är så jävla tråkigt. det är sommar och jag har inte gjort något somrigt ännu. jo sovit i stuga en helg, men det var några veckor sen.... för helvete kom igen värmen!!!!!!!!!!!!!! så man kan lägga sig på stranden, grilla på kvällarna, bada på nätterna, sitta ute om kvällarna och mysa. eller överhuvudtaget gå i shorts & linnen på en promenad. fyfan vad förbannat trött jag är på detta äckliga skitvädret & min dåliga fantasi. jag ska duscha nu och hoppas att jag får huvudvärk på riktigt. jävla rövhål.


en liten försovning...

usch min dag började med att jag försov mig en timme drygt. inger ringde och väckte mig 7.45 (jag börjar 7.30)och undrade om jag låg och nannade. STRESS! haha men det var ingen fara med det. det händer ju alla att man försover sig. detta var min andra gång på ett år, bra jobbat tycker jag. fast dem skrattade mest åt det.
jag & alma fick jobba över 1 ½ timme, så jag är precis hemkommen till min syster. slängde ihopa en enkel omelett med tomater och basilika till. smarrigt! nu ska jag hoppa in i duschen och sedan möte jeppson kl. 16.30 som kommer hem från halmstad.

tjingeling.

jag har sååå tråkigt!

1. Hånglat i mer än 30 minuter? ja
2. Sovit i en annans säng?  haha ja?
3. Hånglat på en bio?  kanske inte hånglat, men pussats en del
4. Hånglat i skogen?  inte bara haha
6. Sovit naken?  ja
8. Kört över hastighetsgränsen?  jag har inget körkort ;( men åkt däremot hihi
9. Målat om ditt rum?  en gång tror jag
10. Dansat framför en spegel?  haha vem har inte det?
11. Fått hicka?  ja
12. Dumpat någon?  jaa
13. Hoppat  in i en bil med folk du just träffat?  flera gånger, tänk alla gånger man åkt svart taxi
14. Varit i slagsmål?  njää slagsmål är nog att ta i
15. Smugit ut ur ditt hus? hahaha ja för år och dar sen
16. Haft känslor för någon som inte känt det samma? nopp
17. Blivit arresterad?  nix
18. Hånglat med en främling?  nä
19. Lämnat huset utan att berätta för dina föräldrar? haha va? smugit ut? isåfall ja
20. Varit förälskad i en granne?  vi har inga grannar ;P
21. Struntat i skolan för att göra något roligare? hallå? jag orkar inte ens räkna
22. Sovit i samma säng som någon av det andra könet?  ja det har ju hänt om man säger så hehe
23. Sett någon död?  ja
24. Varit utomlands? många gånger
25. Kysst en bild? hehe när jag va yngre väl

jävla jason mraz

jag är förbannat trött på jason mraz jävla I´m yours. den är gudomligt vacker och fin på alla sätt och vis. men för helvete spela den gärna 10 gånger i timmen på samtliga radiokanaler. jag får sår i öronen.
förra vintern tyckte jag han hade sin storhets tid med I´m yours, men då visste väl ingen vem han var, eller? för då hörde jag aldrig den på radion. lyssnar jag på radio så blir det 94.5 gamla godingar.
nu nämnde tantan som maler på radion att käre jason låg etta på sveriges topplista.


hur fungerar tjejer egentligen?

en sak jag förundras över är tjejer. även om jag själv är en tjej så kan jag inte för mitt liv förstå när en tjej tänker: "fyfan vad ful hon är eller hon är så jävla äcklig och fet" när personen oftast är söt eller snygg o.s.v. vad är det som gör att dem ändå säger att nä hon är ful?! kanske avundsjuka. jag brukar i viss mån ifrågsatt att ful är hon inte, men otrevlig eller dum i skallen eller rent av störd i huvudet. för det mesta blandas alltid utsendet in när det kommer till beskrivning av en annan människa. men nästan bara när tjejer pratar om andra tjejer. killar säger i princip rätt och slätt "vilken jävla kuk han är" inte håller dem på att glötta sig "men ööh vad ful han är" (om han inte är väldigt, väldigt ful förståss) men jag begriper inte det ändå.

och jag HATAR fruntimmer som gnäller om att dem är feta när dem ligger inne med lite underhudsfett eller slapp skinn. så länge man inte lägger på sig mer så är det inget att gnälla om. åhhhhh vad jag kan strypa folk som gnäller bara för att få något sagt. en annan är inte supserslimmad kring magpartiet, men det beror ju också på att jag är glad för godis, skräp mat, tränar för dåligt (eller inte alls haha) men jag har strl. 25-26 i jeans och jag väger under 50 kg! har jag lagt manken till så hade det varit annorlunda. men vem bryr sig? inte jag iallafall. jag ser ut som jag vill! så det så!

nu ska jag fortsätta att tråka på jobb i cirka en timme till, sedan dra till kvantum och handlade lite tillbehör inför tacon ikväll. jag är själv hemma hos min syster. det ska bli förbannat skönt att ligga på soffan och inte göra någonting! kanske kolla på film & ta en tupplur.


en resa hade inte varit fel

jag har fyra timmars fritid nu innan jag börjar jobba igen. vad ska jag göra? jag funderar på att sticka ner till stan och sola, för någon sommar verkar det inte bli. och den lilla lilla brännan jag har lyckats få har försvunnit för läääänge sen. jag tror jag börjar bli lite avundsjuk på familjen där hemma som ska åka till bulgarien nästa söndag...
själv ska jag inte åka en sketen stans, eller ja inte förrän vi ska till sälen över nyår. men det är långt tills dess. och det är minsann inte solsemester.
det lutar åt en sista minuten resa så fort jeppe muckat från lumpen. i mitten på december ;P fortfarande långt tills dess. fan vad tråkigt. än så länge har denna sommaren inte varit mycket att hurra över. hoppas att det blir ändring på det.
vecka 31 alltså om två veckor ska jag & jeppe upp till skövde och festa loss med hans lumpen polare, är det inte fint väder då, ja vafan då vet jag inte vad jag gör!!!!

synes

pool flyttning i trädgården

blö vi nu har sletet som djur under hela eftermiddagen & kvällen med den förbannade poolen. hela altanen är i princip klar nu. det fattas bara bräder på den högra sidan, men det tar inte många dagar tills det är fix färdigt. så vi har finjusterat (efter mamma & bettans grävning igår) med att kratta all grus jämn och plocka stenar. ganska tråkiga arbetsuppgifter! inger & ronny var dock här på middag och hjälpte till att jobba, så det gick snabbare.

nu börjar klockan ticka på, så jag hade tänkt krypa ner i sängen med jeppe och kolla på beowulf. fast först ska jag logga in på tradera och kolla hur mina auktioner ligger till.


jag & jeppe under vår glansdag på karnevalen ;)


god natt!

tjohooo

tjalalalala.
hade det varit fint väder idag så hade jag legat i poolen på citadellet. jag var så förbannat sugen på att bada där imorse, men det blåser och är inte speciellt varmt. så dem planerna sket sig, kan man säga.
jaha det är redan måndag idag och jag är LEDIG! det är aldrig fel. egentligen skulle jag haft hela fyra dagars ledighet, men istället hoppar jag inoch jobbar två utav mina lediga dagar. om en timme ska jag och jeppe hem till mig, och väl hemma ska vi grilla & sådant trevligt. och sova hemma!!! jag har varit borta sen i onsdes tror jag.

hela helgen då det var karneval gick det snabbt som fan (som vanligt), men har man kul så går det alltid snabbt. jag hade min glans dag i fredes haha. då var jag riktigt på g, mamma och jag röjde loss i 60 tals tältet till beatstones med åtskilliga 100 tals pers till. men mer om det senare ikväll eller när det hinns.

imorgon jobbar jag kväll, onsdag delad tur 7.30-12 och sedan 16-22, torsdag jobb till 16.15, 16.30 ska jag infinna mig hos frisören,  fredag jobbar jag kväll och lördag-söndag jobbar jag på dagen. jag känner att jag inte kommer göra orka göra något speciellt i helgen...

morsning


lilla landskrona

detta ser man om man googlar landskorna. väldigt kul ju.....

strax läggdags

jag har gjort allt utom att duscha.... jag städade till och med mitt rum (dammsugade & tvättade golvet) det är inte speciellt ofta det händer om jag säger så ;P
mamma hjälpte mig att spika upp mina förbannade tavlor. kudden (katten) har hoppat upp i mitt fönster vid något tillfälle och vält ner krukorna så där är lite svarta sträck/droppar av jord och vatten på ena tavlan. JÄVLA KATT!  jag bytade även sängkläder när jag ändå var igång. närmast nu väntar sängen, det ska bli förbannat skönt! 

jag får se efter jobb hur det ligger till med tiden om jag hinner köpa en ny mobil telefon. min kära rosa maskin har börjat sjunga på sista versen tror jag. den laddar ur för minsta lilla, visar ett mottaget sms mer och är allmänt knepig. sådant smått retar jag mig på, tyvärr. jag vill ha en mobil som man inte behöver ladda mer än 1-2 gånger i veckan. inte varannan dag, som jag gör nu.
dessutom ska jag inte på systemet och ladda upp inför helgen, hur mycket behövs inte haaaa?! ;) i imorgon kväll så ska vi inviga karnevalen med alla andra dårarna, men jag jobbar på fredag morgon så det blir inte fullt ös medvetslös! utan det får vänta tills fredag & lördag kväll, nåra av jeppes lumpar kompisar ska nog komma ner och partaja till det. det kan bli trevligt.

nä nu ska jag borsta gaddarna. god natt!

jag har mycket på schemat

baah. jag ligger och sover halva dan. efter jobb idag så var jag så frukansvärt trött. när jag kom hem gick jag direkt ut och la mig i en solstol och svettades ihjäl. jag läste 15 sidor i en ny sidney sheldon bok och somnade på fläcken. efter en lite stund vaknade jag och var mega svettig och solbränd ;P så efter ett klokt beslut så gick jag in och la mig i min säng och sov två timmar. det var välbebövligt!

ingen här hemma orkade laga någon mat idag så jag åt tre mackor med räkost på och ett stort glas oboy. smarrig middag ;D
annars idag så ska jag packa ner lite trevliga festkläder m.m inför helgens karneval. jag hade tänkt stanna kvar hemma hos jeppe redan imorgon och troligtvis tills söndag. och jag MÅSTE borsta sillen idag. han fäller som fan. duscha måste jag också göra. tråkigt!




nu på måndag & tisdag så är jag helt ledig. VA SKÖNT! hoppas nu att det sol & bad väder den kommande veckan.

tjingeling.

soliga dagar

här sitter vi och pressar ;)


godis, godis

usch inatt fick jag inte mycket sömn. först och främst tjatade jag på jeppe att han gott kunde berätta något kul eller intressant. så han drog heeeeeeeela sin historia från när han var 6 år tills han började högstadiet på västervång. puh! han hade kunnat mala på i timmavis. hade det varit en annan dag hade jag säker uppskattat det på ett annat vis.
sen så regnade det i princip hela natten, och vi sov med fönstret helt öppet (då hör man allt som pågår på gatan bl.a fiskmåsar som gastar eller bilar som startas) lite trist. fast jag var pigg som en mört när jag vaknade kl.6 imorse.

det blev en lång dag på jobbet idag och lika dant blir det imorgon. fast på kvällen ska jag mysa med jeppe. och sånt är ju aldrig fel.

helgen var helt perfekt. vi fick en riktigt trevlig och mysig stuga mitt i ingenstans! 10 min promenad till en insjö och ungefär lika långt till lagan och med kossor som grannar. kvällarna bjöds på riktigt god mat (jag åt lax och jag tyckte om det, se där), trevligt sällskap, mycket kortspel och en å annan cider eller öl.
under lördagen så badade vi i gates sjön som sjön hette. jag tycke det var för varmt och blåste gjorde det inte heller (så var vädret i halland iallafall) men det  var dock det ju ingen brist på att kunna svalka sig. söndagen gick åt till att städa och packa ner allt vi spridit omkring oss. men det gick snabbt. synd att det regnade....

igår körde jag & jeppe ner och inveg hemmakväll (typ videomix, jag kommer aldrig säga hemmakväll) i stan (jag har aldrig varit där) och det var skandal att dem inte hade flera lakrits godis sorter. vi handlade säkert godis för vars 80:-

nu ska jag nog duscha och sen krypa ner i sängen och äta upp mitt godis :D

insekt i munnen

äntligen sommarvärme. det är tvunget att anteckna! men min vanliga otur gjorde att jag jobbade 7.30-16.15 och är hemma kl. 17!!!!!!!!! inget sol & bad för min del. jag har precis ätit två räkmackor och ska nog ut i poolen en liten stund snart. efter en hela dag på jobb i solen så blir man rätt svitt.

innan idag när jag cyklade på jobb fick jag en insekt i halsen... precis när jag smällt en bubbla så känner jag nått hårigt, rälig kryp som vibrerar!!!!!! öööööööhhhhhhh. fyfan jag spottade och fräste i 5 min. tänk så hade jag svalt äcklet?!

igår var inget att hurra för, jag jobbade mellan 7.30-16.15. jag åkte med mamma hem vid 16.30. först åkte vi till hemköp och handlade skor i den sko affären ovanför, tre stycken sommar skor fick jag fatt i. hur bra som helst. och in på hemköp och handlade mat. sedan hem och laga middag, det blev revben, potatis sallad och vanlig sallad. kl. 19 sov jag som ett litet barn. kl. 22 skrämde inger skiten ur mig, när hon dök upp i mitt rum och tände lampan. jag fick panik och trodde jag lovat och åka med henne på jobb på morgonen och visste inte om det var morgon eller kväll... vilken meningslös dag haha!!!!

ikväll ska jag städa badrummet (det stoooooora) och packa inför helgen, jag ska nämligen ta med all min packning imorgon på jobb. och så efter jobb så hämtar jeppes mamma mig direkt, sen bär det av till stugan. mysigt!

en dag kvar!!!!!!! jag längtar!

hejs svejs.

luke skywalker

usch vilken lat dag jag har haft. eller nu under kvällen. jag kollade klart på mitt älskade star wars, the empire strikes back (jag måste köpa alla filmerna, mina absoluta favoriter är dem äldsta filmerna med mark hamill) där är nått som är så förbaskat attraktivt med honom. iallafall i star wars filmerna. åååh LUKE SKYWALKER! haha. vilken star wars nörd jag är ;P efter denna ögonfröjd blev det the boondock saints. en riktigt grym film, jag kom på att jag aldrig har sett slutet. dåligt!





snart är vår altan här hemma helt klar. fyfan vad stor den är. sträcker sig säkert 20-25 m på längden och är allt mellan 3-5 meter bred. här snackar vi stor altan. det är härligt att det snart är färdig. så då fattas ju bara en riktig pool. (YEAH RIGHT) päronen här hemma har nog fått en släng av storhetsvansinne ;P nu när dem lyckas bli klart med en sak i någotsånär tid haha.

nu ska jag ut med sillen på hans kvällsrunda. sen krypa ner i sängen igen och kolla på california eller fight club.

god natt!


jag & nina för ett tag sen

måste jag alltid vara värst?! sitter just nu och kollar igenom alla gamla mappar m.m haha för helsike!


och dem nyinköpta filmerna

äntligen börjar dator här hemma likna någonting. innan kryllade det av virus och jag blir rosen rasande så fort jag satte mig vid datorn. konstigt... mamma formaterade om möget innan och håller på att rensa i alla vrår, samt installera nya anti virus program och fan o hans moster. hade jag fått äran att formaterat om den, så hade jag kastat ut den från balkongen och låtit den ruttna bort. jag har en viss hat-kärlek till datorer. allt ska fungera direkt och hela tiden! inget ska få haka upp sig, aldrig någonsin. och en ny skräm till datorskrället har vi också köpt.

just nu är jag ganska trött. det hade inte varit helt fel att vara ledig imorgon, men det får vänta tills lördag-söndag. det tråkiga är att jag vill slänga mig på sängen och kolla klart på mina nyinköpta star wars filmer hihi. men det är synd och göra det nu när det fina vädret äntligen kommit tillbaka. duscha ska jag iallafall göra!


jag och lille isak på mormors 70 års partaj ;)



jag saknar jeppe och hade kunnat offra min blindtarm för att få ha han här!!!!! men jag måste hålla ut ett par dagar till.

så får det räcka så länge! tjingeling.

RSS 2.0