helrunda

som förväntat blev det full ös igår, men jag känner mig så nyttig så jag vill skriva ner allt jag hunnit med denna helgen för jag tycker faktiskt att det är en hel del jag hunnit göra.

fredan hämtade jag hö med mamma efter skolan, va kanske inte så farligt.hem & red ut med bettan, jag tog paola, sen var det dinner med gäster och jag blev hemma hela kvällen. läste, kolla på tv sen somnade jag vid 1 tiden.
och upp relativt tidigt kl.10 skulle tömma hästarnas gödsel, låter lite halvt räligt, men det måste göras.
mamma skulle hämta en massa fönster för hon fick helt plöstigt för sig att hon skall bygga ett 10 kantigt uthus som liknar nått som mumintrollen har byggt haha. iaf så fick jag "äran" att bära dessa tunga fönster. men ja, det gick ju an så!

 vi begav oss till d-torp för att träna kusarna, jag hoppade en del terräng med hosuton och pezz fick oxå vara med så jag hoppade några små stockar. och pälsen va dukitgt han klarade en svår coffin= ett svårt hinder med tre hinder i följd, lättast och förklara så. sen blidde det till att mocka och ha sig, gick en runda med ida & paola så tog jag med sillen som jag hade tvättat under dan och vad gör man, jo har flippflop på sig för att jag hade spannar med vatten när jag tvättade sillen så ja blir man blöt om skorna som läcker och hit å dit. jag bestämmer mig för att istället vara barfota och då råkade jag ut för missödet att nälla mig på en nässla...
ett jävla sätt, trodde inte fanskapen hade vuxit upp ännu :( 

snabbis i duschen fort som fan på med kläder och hela faderullan. för jag skulle hinna med bussen kl. 19 men ja såklart är man ju en stjärna och lyckas med den bedriften, med ida på pakethållaren för hon kom inte hem i fall hon inte lånade min cykel. mötte nina istaden och vi blev halvt ihjäl skrämda för att där cirkulera en del poliser inne i staden, vi trodde väl att dem såg oss! hemgång till sebbe och sen drog vi vidare till simme där va lite granne folk, blev stirrigt ett tag för dem fick inte tag i öl.... men d redde som tur upp sig till slut! ida kom oxå dit sen, tyvärr drog sebbe å nina hem för nina mådde inte spec bra. nog om det, ner till staden först in på akroplis sen baggens sen akroplis sen baggens. efter stänging drog vi till coffe på efterfest, och helt plöstsligt skulle vi till saxtorp, men min kropp hade fått för mycket alkohol så jag åkte hem istället och skönt var det, men dock ringde min mobil halva natten eller vi får väl säga morronen. irriterande....

och idag har jag ridigt med bettan och fixat lite i stallet, ska ut snart igen och "vårstäda" som mamma tycker vi ska hjälpa till med, helt överskattat. men vi ska iaf grilla idag, vet dock inte om jag är så sugen på det! hade hellre ätit köttbullar, potatis & sås :D

får ju lov att medge att där hände en hel del roliga saker denna helgen, speciellt när vi kör hem ifrån d-torp med häst transporten så finns där sån töntigt fotbollsgolf nära crossbanan. i vilket fall så skriker jag : Lägg av och lek, i samma stund glider en cabbe fram med ngr killar som tror dem är brats eller nått med solbrillor och hela köret. (måste ju informera om att vi stod vi ett sån stopp sträck) MEN som dem stirrade på mig, sårade väl deras stolthet hahaha, pinsamt var det i alla fall! 
och vid pölsemannen inatt så pontus fick för sig att filma en jävla lodis som inte va allt för vacker, som hade elton john solbrillor, en randig tröja och en jeansskjorta över och röda gympisar. han såg kort & gott rolig ut! sen börjar han sjunga och snacka en massa dygna.
inne på akroplis stod där ett fetto som "diggade" musiken när dem hade ett lajvband, hon blev ett offer för han filmning! synd om folk som ser ut som krockade skithus.
lite skrattade jag oxå när pontus gick fram och köpte rostad lök som han ville ha i handen, fem kronor kostade det. 
nu giter jag inte sitta å mala om mitt liv eller min händelserika helg, ska hjälpa mamma med middan nu eller snart! ikväll får jag se vad jag ska göra. blev ingen stockholms resa för folket här hemma, klabb med träningsbanor så dem blir hemma, så vi drar till bakken på onsdag hihi. kan bli skojigt!

nixpix nu får det va nock.

I love you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0