ute på ön

ännu en helg gången. fredan ; var hemma en stund (för en gångs skull) haha. fixade med håsings saker och åt med familjen, sen begav jag mej hem till adam, där jag & ida kollade på en dokumentär om Marilyn Monroe (?) och snackade dygna som vanligt. men sen ryckte det i pälsen så vi stack ner en sväng till akroplolis, baggens & tycho där ida inte ens kom in för hon hade glömt legg. hahahaha, enligt den idiotförklarade människan till vakt så såg hon ut att vara mellan 11-13 och jag såg ut att vara 11. HALLELULIJA!

det finns väl gränser, jag vet väl att vi ser små & unga ut, men nääääheeee. men jag  trivs med att se ung ut =)
när stan blev tråkigt ganska snabbt dels för att där knappt var en själ ute under 25, dock träffade vi madde :D sånt är alltid trevligt. en kort visit hemma hos kitel, man SKA inte umgås med fulla människor när man är nykter, så är det bara! men lite kul var det när rasse klädde på sig ett påskägg ;P
blev till att dra till mitt andra hem så att säga, för jobbet kallade så småningom på morgonen, både jag & ida försover oss. vaknar fem i halv 8 när vi börja jobba halv 8. men vi hant, mer eller mindre i alla fall. som vanligt gick tiden snabbt på jobb.

fick riktigt frispel hemma hos pimpim för där låg grejer överallt!!!!! så jag "storstädade" hans lägenhet och kännde mej duktigt. när han kom hem ifrån fotbollen tvingade jag han att tömma sängen från grejer så han i alla fall hade hjälpt till, men det pinsamma var att nästan allt som låg på sängen var mitt haha. så kan det gå.
efter en stund kom engkvist & pålsson, då blev det bestämmt att vi skulle äta pizza och kröka lite. men vilket jävla problem där var att få tag i öl! löste sig dock när mamma & bengt kom in med ett flak till oss =)
vi drog oss bort mot kitel och var där ett tag innan man fick promenixa ner till hamnen.

ja, destinationen var ju Ven eller rättare sagt Ven festivalen,  och vad ska man säga? trevligt och helt okay men kanske ingen höjdare. inte alls så mycket folk som man trodde det skulle vara. så det var lite drygt i början när vi kom dit, så vi avveck och drog till "campingen" och jag lovar jag har aldrig sett en fular och lerigare camping.
det roar ju alltid barn med lera och vattenpölar o.s.v och jovisst barnen lekte i leran och hade lerkrig, mina puckade kusiner skulle komma och kramas sen.

höjdpunkten var ju joddla med siv, och då rockade man loss lite. tja, vi skulle ta båten tillbaka 00.30 då snackades det hit och dit om vi skulle dra till lödde på efterfest, men festen där stänger ner (as usual) så jag snackar med pimpim så han får ha efterfest "så länge". men vi minglar i stan en stund och sitter utanför Landskrona posten och dricker cider som Robin hittade, och det sa han efter att jag druckit upp halva cidern...... huuummmm.
jo visst den efterfesten varar till sisådär halv 7 imorse....... jag hade trevligt till typ klockan 4 då jag börjar bli trött, (haha jag, engkvist & pimpim hade lite allsång på låten mad world) då hade i princip alla gått och tro fan att där då kommer några andra som ska efterfesta.....
jag får såna utbrott för jag är cp i huet  (?) kanske, så jag går nån annan stans typ, ut på gatan för att lugna ner mig och då träffar jag min kusin ola så vi sitter å snackar på gatan, dock var det kallt sådär klockan 5 på morgonen så vi går upp till pim igen. och fy fan sen kom tobbe som hade slumrat till på tycho med en snodd filt, och sen snodde han en "röda faran" som då är en röd cykel hahaha + att fanskapet hade en medalj om halsen (???) även om jag var på dåligt humör så skrattade jag åt han!
jaja efter mycket om och men (och skrikande från mej) så går folk hem och jag sover knappt för sären snarkade (hela morgonen).....
i alla fall så åkte jag hem för dem skulle till tosselilla, ser det ut som man är sugen på det när det "bara" är runt 20 grader, vet inte riktigt hur varmt det är. nu var det tänkt att jag skulle städa rummet under eftermiddan annars prylar väl mamma mej för hon tycker där är grisigt, men det tycker hon alltid så jag vet inte om jag ska tro henne.

nä gott folk.

tjoho!

jag är i alla fall modig, det är inte du.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0