det kommer inte bli som förut

satt och spejade runt på lite bloggar och dem flesta skriver (som gått ut trean) om hur stor saknade kommer vara efter skolan (diverse grejer som har med skolan att göra).
och jag håller med, inte kanske sakna att ha fattiga lektioner med Eva-Karin eller nån annan död lektion där man kollar på klockan var 10:onde minut. utan gemenskapen man hade med sin klass, med folk på skolan, det är band man knyter med folk som man kanske har kvar för livet, eller så blir det en sån person som inte ens hälsar på stan, för det är ju så in i helvetes svårt att hälsa! jag kommer ju inte plugga vidare (inte i nuläget i alla fall) så jag tror aldrig jag lär uppleva denna "känslan" man har haft under sin skoltid och då kan man faktiskt inkludera grundskolan också.
så jag tycker faktiskt att ni ska uppskatta er skoltid, och detta är något jag aldrig kommer säga igen......
men visst det har fördelar med att jobba, mycket mycket mer pengar än en tia om dan som man får i skolan haha, man blir vuxen (?) och ja, vad mer? man har fan hela livet framför sig och komma på fler bra fördelar med att jobba! för jag kommer inte på fler mer än dem två hehe. 
 
just nu om dagarna är det ändå jag gör är att jobba, i alla fall än så länge denna veckan. förra veckan hant jag med playan lite och doktor besök, fast å andra sidan har jag bara jobbat 2 dagar denna veckan så kanske inte ska gnälla! och det possitivaste med denna veckan måste ju vara att jag jobbar FREDAG-LÖRDAG-SÖNDAG, så mitt midsommar firande is sober! men jag är ju så mycket för traditoner så jag skiter nästan i det, för firar man det i stan så är det = en vanlig fest, ungefär. synd att jag missar växjö.... för där hade nog varit skit skoj till midsommar.
men, å andra sidan tjänar jag cirkus 3000:- denna helgen så varför inte ;D

nä nu har jag fan bara tjatat om jobb & skola !  jag har värre problem än så......
men det tar vi en annan dag, eller inte alls.

Dj Roine - Ragnar tar studenten, wohoho ska vi kröka eller? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0