midsommar

vad fan tänkte jag med? trodde jag att det skulle vara kul att jobba på midsommar? vet inte vad jag intalade mig själv att jag verkligen "tänkte" jobba. men hade jag inte hittat vikarier så hade jag banne mej fått jobba,självklart.
och i helvete vad jobbigt det var att hitta någon (eller i detta fallet några) som kunde jobba för mig.
frågade nog fan varenda kotte på jobb, utom dem som inte var där, men mer eller mindre alla hade fixat & grejat med byten o.s.v. i vilket fall som helst bli jag lite överlycklig när bettans pojkväns mamma kan jobba för mig på lördag & mamma tar mitt pass på söndag. haha dem är ändå gamla och har nog firat åtskilliga midsommrar i sina dar. kronan på verket är att jag är ledig på måndag ;D i alla fall enligt mitt schema, hoppas inte där blir någon förändring, (för då ska jag tänka på mig själv hur bra jag har det)
fattar inte varför detta blev ett så stort problem för mig idag, blev nästan lite ledsen när jag inte hittade nån vikarie.
nu får ni faktiskt anteckna detta för fan vad jag maler om mitt STORA problem...

åt fakta nu. resan till växjö blir av mycket mer ska jag inte säga om det =) har med mej lite proviant, så består av en flaska absolut vodka, en ga-jol lakrits shot, kanske champange och såklart öl!
nu är det upp till vädret att hålla sig på mattan!

måste ju bara säga att fan vad bra jag trivs på mitt jobb, börjar 7.30 (kanske lite blandade känslor kl.6) men det går, 8.00 ska man bege sig ut till vårdtagarna, har mellan 2-4 stycken, är inne igen mellan 10-11 möjligen halv 12 om det inte går enligt planerna. har man lunch & latar sig, "hjälper till"
d.v.s jag läser i tidningar, nickar instämmande kollar scheman, går ut och röker. sen har man bara ett par vårdtagare man ska värma mat till eller kanske städa till. ganska soft ändå, men även trevligt med tanterna och gubbarna, hade jag inte riktigt väntat mig.

dax för en daglig insats, jag ska skära sallad!

på återseende =) trevlig midsommar (bara för att åter tjata) ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0