min lycka är en annans olycka

himla massa inköp har jag gjort under den senaste tiden, bara för nån vecka sen var jag i malmö & handlade, då fick jag ihop ett par silver pumps, nån stickad sak & några skärp (som för övrigt är för stora) och massa trosor, och igår var jag på center syd med ida och handlade ett par GULA byxor, en klänning som kan vara en tänkbar kandidat till nyår (?) alleredan haha och nån klänningshistoria,  vafan minnet det var igår jag handlade, men det var i alla fall något till och idag var jag iväg en vända och köpte flece mjukisbyxor som är dödligt sköna och även en stickad tröja. har även fått hem kläderna jag beställde ifrån H&M och den serise rosa pumpsen jag också beställde.
och alla smycken jag har inhandlat wiho. tänkte bara nämna att man blir mycket lyckliga av att handla =) palla vara såhär detaljerad ;P

MEN en sak jag blir riktigt jävla tosig på är storlekar, barn storlekar i alla ära och barnpriser med. men rent generellt så bör ju inte en tröja i str. 150 passa mig eller ett par brallor på barnavdelningen i str. 158. MEN det gör dem och jag är 19 iofs pytteliten och sådant. men ändå hur jävla tjocka är ungar? för jag kan inte direkt påstå att jag ligger inne med nån tvättbräda till mage... ;P MEN ska man vara 10 när man går över till vuxen storlekar? jag hänger inte riktigt med... så poängen med detta är att? ungar, och jag menar många ungar är feta, vissa rikigt feta. en gång fick jag veta att en 7 eller 8 åringa vägde lika mycket som jag gör (!!!!) 
mina barn som jag ska ha i framtiden kommer varken få ha tv eller telefon eller data på sitt rum. nixpix dem ska vara ute & leka o.s.v och göra av med energi. sitta på röven kan man göra när man är gammal. man borde faktiskt som förälder ta tag i det om ett barn väger 10 kg över normal vikten och nu snackar jag inte om 12-14 åringar som tränar och har omvandlat fett till muskler ( men det hoppas jag att man fattar) för ni borde skämmas om man låter ett barn få godis, kakor och dy.l bli som ett drivmeldel. sen såklart är människor byggda på olika sätt och har olika kroppformer och byggnader.

MEN trots detta drar jag alltid mej för prata om överviktiga med nån som har "lite övervikt", undra om dem själv bryr sig om problemen runt om i världen!?

heja munkarna i burma!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0