vilka grannar....

jag vet redan ett problem som kommer reta mig till fördärvet när jag flyttar, är hur jäkla lyhört det är i lägenheter. just nu är jag och övernattar hemma hos min syster. och nu mitt i natten står (jag misstänker att det är ett par) en man och en kvinna iallfall och bråkar som aldrig förr. dem gormar och skriker. för fan ge folk lite lugn om nätterna. visserligen sover inte jag, men om jag hade gjort det, då jävlar hade jag slängt in surströmming genom deras brevinkast.

idag har det inte varit nådigt på arbetsfronten. mamma fick en fixidé att vi skulle göra vid den ena altanen, städa rent det och lite så. så där satt vi med nått slags pyttelitet trädgårds redskap och damög upp spindelnät, gamla löv, pollen och fan vet allt. men det var rätt tråkigt!
utanför mitt fönster hade en fet jävla spindel gjort ett bo, den åkte också in i dammsugaren, hehe. fast jag gick loss med högtryckstvätten sen och det var skitroligt. 
och så har jag tvättat en jävla massa tvätt idag, och för första gången för detta året så hängde jag tvätten utomhus. det har varit så skönt med fint väder idag.

nu har dem slutat bråka däruppe, jag kanske vågar nanna nu utan att bli störd?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0