morronpigg

inatt har jag bara sovit 6 timmar. knoppade nog inte in förrän kl. var halv 4 i morse och vaknade 9.20. jag snackade i telefon fram till halv 3 inatt och sen satt jag och kollade i klädeskataloger, jag hade så gärna velat beställa hem lite kläder från nätet. men jag gör nog bäst i att skita i det och spara mina pengar istället.

och det var väl jävlen vad tiden går fort. om bara några dagar är det en ny månad. på lördag ska jag ner till lund för en sminkkurs på make up store, sånt är alltid lika trevligt. förhoppningsvis så får jag jobba till helgen, vilket är bra, för det har inte blivit av att jag jobbat så mycket  i januari. visserligen får jag nog ut 3-4000;- men det tycker jag är lite... har gått och blivit bortskämd att ha gott om pengar hela tiden, nu när man jobbar istället för pluggar. kom och tänka på att det är 7 månader sen vi tog studenten, i hela 7 månader har jag jobbat istället för att gå i skolan. fy fasen vad tiden går undan, det är nästan lite ofattbart. och om bara någon månad är våren här (om inte tidigare), sen helt plötsligt kommer sommaren, och till sommaren har jag planer på att åka till turkiet.
hade varit skoj med bulgarien igen, men sen så nä, där är alldeles för mycket lösdrivande folk från sverige. visserligen hade man en galen tid nere i sunny beach, men njä, det får vänta. det är ju som att åka till mallorca. för att det är nått fel på mallorca, men roligare än så kan man nog ha det.  jag avvaktar nog något år innan det blir bulgarien igen.


154296-66


nä, jag tror jag får ta tag i och dammsuga mitt rum och byta sängkläder. jag hade glömt bädda min säng innan vi åkte, så sillen har hoppat omkring i min säng med sina mindre rena tassar. och fäller päls gör den jävlen med, och där ligger en massa tussar av päls lite här och var!
kl. 16 är det sen dax för jobb i några timmar, slutar vid 22.30, direkt hem till jeppe för imorgon bitti så åker han till skövde, för att rycka in i lumpen. känns sådär om man säger så... fast han kommer hem om helgerna, och under andra ledigheter.

tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0