semester hela veckan

jaha, vad är det för jävla väder att komma hem till? redan i göteborg regnade det och blåste som sören. men istället för att sitta hemma och gräma sig över det så, åkte vi direkt hem och lämnade av min resväska, hämtade nya kläder och stack efter 10 min. direkt hem till jeppe så han fick lämnat av sitt bagage och bytat kläder, sen direkt ner till stan och krökade. haha, som om vi inte gjort det i en hel vecka? jaja hade väl en rätt trevlig stund nere i stan. men vilken vecka mina vänner. helt fantastiskt att vara iväg en hel vecka, utan att behöva lyfta ett finger i onödan.
jag menar, vem tackar nej till ca 30 grader i skuggan? just nu hade jag tänkt mig en lite sumering av veckan, får se hur liten den blir. det kan bli lite personliga påhopp, men tror risken är minimal att dessa personer kommer läsa detta ändå.....

veckans nördar: två bleka snövitkopior som trodde stenhårt på att den var 50 cent och eminem, tilläggas att dem kom från estland eller nått annat baltiskt land. humm...
veckan öppningsreplik: "you are a very lucky man" ständigt återkommande kommentaren om mig ;P visserligen positiv, men man tröttnar ganska fort, när man hela tiden måste le lite tillgjort och skratta ynkligt!
veckans onödigaste: under säkerhetskontrollen på vägen hem, så var jag tvungen att lämna ifrån mej ett paket batterier, bara därför att. däremot hade jeppe ett paket batterier i sitt handbagage och jag hade även i min kamera. vi drog slusatsen att den dumma jäveln inte get köpa egna batterier.
veckans måsten: nutella mackor (i brist på annan pålägg) och handsprit (jag lovar hade jag inte spritat mina händer så mycket som jag gjorde, hade jag nog fått aids) skämt å sido.
veckans stjärnor:  två 65 + gubbar ifrån göteborg som reste omkring som dem själv behagade.
veckans ansträgning: det längsta vi gick var till stranden 1.5 km bort. men vi gick tillbaka också!
veckans mat: tomatsoppa, så jävla smarrigt.
veckans tungviktare: en sån finns på varje resa, denna blybit till människa hade nog en övervikt på 150 kg (bilder kan ses senare i min bilddagbok)
veckans resenärer: jag har aldrig stött på ryssar på semester innan, och aldrig ifrån vitryssland.
veckans ställe: hard rock café, det flödade av gratis drinkar.
veckans bartendrar: hör & höpna kille heter sherif klockren kille med solbrillor när det var mörkt ute  och en  italien inspirerad kille som heter tony. fina killar som jobbade på hard rock café.
veckans taxichafför: halvslemmig arab som kollade på ryskporrfilm under färden, som han med glädje visade upp för oss (utan problem, finns ju inget normalare).
veckans orginal: två tonåriga helan och halvan från göteborg, som disskuterade vikten av hur viktigt tv och data spel är för världen.
veckans irritationsmoment: FLUGORNA!
veckans mode: speedo kallningarna hänger tydligen fortfarande med, i ofantlig mängd....
veckans engångsgrej: vi gick ner till havet en enda gång, det var jätte grusigt och vattnet var för kallt. så vi blev inte långvariga där.
veckans idiot: trots stränga lagar om att man inte får sola topless, så trosta en yngre kvinna detta och solade topless utan vidare, när hon låg bredvid tre musilmska kvinnor (som var uppklädda för en skidsemester) om blickar kunde döda!!!!
veckans tidfördrivt: zappa mellan 4 olika amerikanska kanaler.
veckans monster: tänk er en blanding mellan gollum, jonas gardell och boy michael, så har ni veckans monster, en hemsk syn, dessutom med en bred engelska dialekt.
veckans turister: på planet ner fick jag se nått jag aldrig mer vill se, ett gäng dumma turister med magväska, passhållare runt halsen, och som kommenterade allt möjligt såsom " åh nu flyter vi" eller "eriiiiiiiiiiiiik (på breed göteborgska) kolla bergen därborta, eller kolla på snön på det berget, kan du inte fota det". inte bättre blev det när han varje gång reste sig så grabbade han tag i mitt ryggstöd för att ta sig upp ur flystolen och så fick man det tillbaka smällt i huvudet, allt utan att be om ursäkt.
veckans pälsväxt: en polsk yngre kvinna som inte rakat sig den närmsta tiden (eller dem närmsta 100 åren öööörk)
veckans överraskning: vi får faktiskt inte glömma att vi åkte ospecifiserat, och hamnade på ett 4 stjärnigt mega stort hotell, med 4 pooler, flertalet småresturanger, upppassning dygnet runt och palmer. (jag älskar palmer)
veckans dårskap: en dum jävel ringer mig mitt i natten på hotellets telefon och frågar vad klockan är, klockan var 03.02, jag blir tosig och lägger på. efter det kan jag inte somna, för jag inbillar mig att dem kommer länsa vårt rum på pass och pengar..
veckans kyla: poolerna var allt annat än uppvärmda, vilket resulterade i att man fick stickningar i benen och en lätt hjärtinfarkt på kuppen om man fick för sig att dyka i.
veckans svält: alla stackars katter och kattungar som var lika magra som en tändstickor och säkert fulla med mask. dem ville man bara ta med sig hem.
veckans överraskning 2: vi fick reda på domen för dem kålhuena ifrån rättegången: det blev 1 år och 3 månader för båda två och 12.000;- i skadestånd. gott åt er!
veckans fråga: hur många kameler jag kostade? haha visserligen skämt, men den återkom ständigt, så efter ett tag var den inte lika rolig.
veckans bästa duo: självklart jag & jeppe :)
veckans rån: en nota på 350 ;- på en sketen resturang till namn aladdin, med tanke på att vi lätt kom undan en nota på 250:- med både förrätt, två öl var och varm rätt så var det riktigt dyrt. för inte var den nån speciell resturang.
veckans märkligaste: 90 % av egypten är täckt av öken, i en öken regnar det i princip aldrig. men under en eftermiddag/ kväll regnade det faktiskt ganska så friskt i 3-4 timmar. se där!
veckans starkaste: pasta arabiat - fy i helvete så stark mat har jag aldrig i mitt liv ätit. vid första anblick liknade det mest en pasta bolognese, men ögat drog en nitlott, jag sprutade eld från munnen.
veckans måste 2: Stella ölen, himla god  dryck det där.
veckans pinsamma: ett gäng på 4 (i mina ögon korkade) tjejer, klär ut sig till playboy kaniner, vi snackar hela kittet med öron och tofssvans och avklätt. i denna utstyrsel så går dem omkring i Naama bay (centrum i sharm el sheikh) inte konsigt att muslimer har en snevriden syn på oss västerlänningar!! vilka dårar.
veckans turistgrej: jag och jeppe gick på en infoträff. hur turistigt är inte det? jag skäms fortfarande lite grann...
veckans namn: hassan & mohammed, vilken fantasi ;P
veckans dricks: innan vi åkte så gav vi städkillen dricks på ca. 110 svenska kr, jag får banne mig hoppas att den jäveln blev glad. för det är ungefär 1/3 av hans månadslön.
veckans erbjudande: "hey my friend do you wanna buy hasish?" NÄ tack, mögligt trams med en massa kamelskit i, sånt klarade vi oss ypperligt utan. även denna frågan återkom med jämna mellanrum.
veckans temp: 25-30 grader i skuggan, inget som man bangar för.
veckans bästa: att bara skita i allt och alla, och bara göra precis som man ville. vi åt nutella mackor i sängen, låg och rökade i sängen, jag gick omkring i bikini hela dan, sket i att borsta håret. behövde inte bry sig om att "oh det enda jag gjort idag är att ligga och sola och trycka i mig pommes och öl vid poolen". och självklart att få tillbringa en vecka med sin underbara pojkvän. HÄRLIGT!
veckans ånger: att vi inte snorklade i sharks bay (där vi bodde). det är känt över hela världen för sina fina sorklingsrev.
veckans tyngsta: min resväska vägde 20.7 kg maxvikten vad nådd :P och tillsammans vägde dem 38 kg, så jeppe hade minsann mycket kläder han med.

jag tror vi fick mer en massa vi gjorde under veckan som gick, jag lär väl komma på fler under tiden och då uppdaterar jag det.

är någon intresserad kan man kolla i min bilddagbok på bilderna i från resan, revy är mitt namn där!

på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0