ibland är livet bra!

åhhhhhhhhhhh. vad skönt. jag fick tillbaka min skatteåterbäring idag. eftersom jag "råkat" göra av med relativit mycket denna månaden (igen) så gruvade jag mig för hur jag kommer klara denna månaden... bland annat ska vi iväg och sova i vindskydd och vandra lite nu på torsdag så går ju några hundralappar åt till mat och annat, och sen kommer ju studenten med fester och annat som kan bli outförspådda utgifter. men nu så var det problemet löst!

min chef ringde mig innan idag och erbjöd mig månads anställning, men jag tackade nej. man får bland annat två löner första månaden, men sen står man där utan lön i två månader efter det. och man kan kanske räkna månads antsällning som en mer trygghet att man är garanterad visst antal timmar varje månad, och man får bland annat betald semester. men jag är ingen sparar människa som sagt! och bestämmer man sig för att jobba exempelvis 80 % så kan man inte utöka den. vilket är en skön fördel nu, jag kan jobba hur mycket/hur lite jag vill veckovis.

nä, nu är det ut i solen igen. jag har redan badat två gånger idag och läst ut i Danielle Steel bok, som heter Hemligheter. hon är min favorit författare efter Sidney Sheldon.

hejs svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0