hela midsommar helgen!

jag tycker att har man ett bil larm, så borde man veta hur det låter när det går igång. just nu har nån sketen bil här utanför, börjat tjuta och ha sig. det har gått minst 10 min nu utan att äger känner sig vid sin bil. jag höjde ljudet på tvn så jag skulle slippa ljudet. men dessvärre hördes det ändå...

hum, jag har lite beslutsångest om jag ska kolla på en film på tvn eller om jag ska hoppa ner i sängen och sätta på en gammal skrutten VHS film. det låter så mycker mysigare att ligga i sängen och lata sig.

men först lite kort om helgen. i fredes morse åkte vi till hallaröd, som ligger utanför höör nånstans. ett riktigt mysigt ställe, med små övernattnings stugor och en sjö bara 10 m från huset. jag ska bara förklara lite hur och med vem vi "firade midsommar med" jeppes familj brukar fira midsommar med ett "midsommargäng" som dem faktiskt gjort i 15 år detta året. dem flesta har barn eller ungdomar som blivit kompisar med varandra. inget konstigt där. hur trevliga människor som helst!
vi anlände relativit tidigt och förberedd lunchen, stuvade in all packning m.m. när alla sedan hade kommit fram så åt vi lite lunch, hälsade runder på alla. givetvis kom regnet och vi förflyttade oss in i stugan, där vi fick reda på alla vi skulle bli indelade i olika lag/länder för pelle (jeppes pappa) hade lekar på gång, som handlade om temat OS. vår lag döpte vi till pappas nya marsvin!!!!!!!!!! (papa nya guinea) våran lagflagga och hejaramsa slog ALLT! hahaha, men kul hade vi.
långbordet blev dukat med midsommar mat, och det var en trevlig tillställning. mellan varven körde vi lite volleyboll och fotboll. anton och kajsa kantrade mitt ute på sjön hahaha vilka klantar. så vi fick hjälpa dem in och det var TUNGT! anton hade 20 min tidigare hånat att man skulle använda flytväst, och att det desstom var töntigt. som tur tog han ändå på den, för han hade aldrig orkat dra in kanoten själv, om vi inte hade varit där.
vi ungdomar höll lite låda med waterfall och med knotten. våra regler slutade med: ingen fick tilltalas med namn, man var tvungen att prata engelska, plocka av en groda från flaskan innan man drack, klia sig i skrevet, säga; I have a friend name mary! var finns logiken?? haha.
när solen gått ner, så förflyttade vi oss till lägerplatsen där jeppe och mattias spelade lite gura och sjöng. jag bröt upp rätt tidigt av diverse anledningar (alkoholen tog ut sin rätt haha)

lördagsmorgonen var inget roligt till en början, jag var trött som fan och hade en smygande huvudvärk. men det redde sig bra efter en fin frulle. jeppe och jag var ute och rodde med linus och karin på sjön. vilket team vi är, även om jeppe inte tyckte att jag var speciellt stark (vilken tönt). lekarna som tillhörde OS temat tog sin början, vi fick papptrattar på huvudet med minimalt med synfält, så skulle laget styra en vart man skulle hitta potatisar i gräset (?) haha men grymt lek.
sen blev det vanliga klassiker som hoppa säck, få en penna fatsklämd i byxlinningen och pricka ner den i en flaska och "snurra 10 varv med huvudet ner i marken runt en kvast" i detta fallet. jag gjorde en sån grym vurpa när jag snurrade omkring som en galning. fyfan vad dålig jag är! vårt lag kom sist i hela tävlingen medan antons lag fucklandia vann. hela gejer avslutades med en svår tipsrunda om 1880-1950 tals sport (?) typ ingen som kunde något. men där kom vi iallfall lika med ett annat lag och vann. pris cermonin var grym ettorna, tvårona och treorna fick medaljer, och vi fick ett diplom med texten: ABSOLUT SIST! INGEN HELST SOM BERÖM, FAN VAD NI ÄR KASSA! nått sånt, där var en mening till men den kommer jag bannemig inte ihåg. och jag har såklart slarvat bort mitt diplom. ett fint jävla diplom med andra ord!
innan maten så tog en hel del sig ett dopp i sjön, jag simmade omkring som en annan galning för det var jävlar i det inte varmt. bastun var igång så det var direkt in och värma upp sig. kvällenen bjöd sedan på god mat och lite granne sprit. vi slöt även upp denna kväll vid lägerelden och hade sånghäften i högsta hugg. jag har en känsla av att jag tog i lite för mycket i sången (jag är aldrig glad för att sjunga offentligt, så mina stämmband är inte vana vid det). denna kväll var jag iallafall uppe betydligt längre. sandra var på gång och hittade på egna låtar, det var en härlig kväll!

idag så var det mest ihop packning, städning och sådant tråkigt som stod på schemat. några runder volleyboll hant vi faktiskt med, jag började bli lite duktigt på det. såklart var det tråkigt att åka därifrån. fast det behövdes för jag är helt död idag, jag har inte gjort många knop. söndag som alltid så åkte jeppe till lumpen idag. men snart så har han sommarlov. denna helgen som kommer så kommer han hem som vanligt fredag kväll-söndag eftermiddag, men veckan därpå kommer han hem och blir hemma fram tills i augusti. åååååh vad jag längtar!

 nu ska jag faktiskt dyka ner i sängen och bara lata mig.

"sandra: detta ska bli den bästa midsommaren detta året"
vi tyckte det var kul, när det hände ;P för hon var helt uppspelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0