24:e mars

nu har jag större lust att dra i genom min påskafton. och vilken afton det sen blev. först och främst var det påskakäk hemma hos mormor&morfar. alltid lika trevligt, jag har börjat tycka om ägg igen. jag föråt mig på det för några år sen, så sen dess har jag knappt kunnat befatta mig med det, förutom i matlagning. självklart fick jag påskägg av mamma och bengt (hur skulle jag överleva annars) och lite påsköl tog hon med sig till mig och jeppe. och jag fick faktiskt ett av angelica och mats också, där det fanns en bikini också. inte helt fel det.
vi krökade friskt  under de timmarna vi var där, rätt som det var drog morfar igång en gammal film när vi var små. fyfan vad vi skrattade åt det filmen, där var ett och annat som var roligt med den filmen. vid halv 8 snåret nalkades det förfest, så mamma körde oss dit. vi satte igång med att  köra busdriver, waterfall och nått annat.
kan det sluta på nått annat sätt än att man blir askalas? nej, jag har då aldrig varit med om det heller. det drällde in folk, bland annat ida & fredde, tessi, bern, krille, pontan o.s.v. timmarna gick och diskussionerna avlöste varandra, bland annat hade vi en fin om vart mecka ligger, i Isreal eller i Saudarabien. hummmm, det var lite höjda röster under vissa tillfällen ;P tydligen hade pågarna kört allsång, haft dart tävling. det är knappt jag kommer ihåg att det rökades vattenpipa.

givetvis skulle man förstöra stämmningen lite och dra ner till stan,eller kanske inte förstöra, men jag tror jag hade haft fasen så mycket roligare om vi stannade kvar. men inget och göra åt det, ut och träffade en massa folk, jag drällde omkring och trillade in i det mesta tycker jag. vi höll till på tycho hela kvällen, tjej som man är så trängde jag, ida & tessi oss in på en och samma toa.
vet i fan vad mer vi gjorde, jag dansade omkring som en annan fjortis, shottade och bjöd på sprit, det ni hihi.
mitt i allt var kl. 1 och vi tog en svart taxi hem för 100:- (?????) galet. hade inte gett mer än 40;- i vanliga fall. med vanlig taxi kostar det mellan 70-80 spänn. men vi frös, jag var sketfull och vi pallade inte vänta på nån annan hassan typ eller ringa taxi. vi kom som sagt hem, jag började smågnabbas med jeppe så han gick ut och skulle "vila" sig på soffan, och somnar där. kl. 8 på morgonen vaknar jag och jag minns ingenting. efter en kort stund somnar jag om, och vaknar igen vid 9 och undrar var fan jeppe är. jag får lite panik, börjar inbilla mig att jag tagit mig hem själv, men jag hittar hans lur på nattduksbordet och inser att det är lugnt. jag hittar han i tvrummet och väcker honom och  sen var allt lugnt igen. ju mer tiden går desto mer minns man, men det är alltid lika hemskt när det står helt still i huvudet om vad man gjorde dagen innan. men vilken kväll, självklart orkar jag inte skriva allt i detalj, men jag hade riktigt skoj. jag vill vara med om mer sådana dagar.


154296-79

en mindre trevlig bild ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0