älsklings mule

ja, då var det bestämmt. houston flyttar på lördag. men kanske inte så långt, bara bort till furunäs (ca 5 km härifrån) men han har fått en "ny ryttare" emelie heter hon, hon ska först låna han i ett halvår, så att håsing kan träna upp sig, tävla m.m det är ändå skönt att ha han på nära håll, men lilla mulis. nu åker han. och det kommer ju till att bli "hennes häst", så det är ju inget rännande från våran sida. man vet inte vad man har förrän man förlora det..... tänkt om knappt två dagar så har vi ingen häst kvar längre, ingen liten håsing ute i hagen. åhh, det är så jag får tårar i ögonen, precis som jag inte lär få mer under tiden. men samtidigt är det något som både jag och rebecca vill. han kommer få det så bra på sitt nya ställe. och jag hoppas innerligt att han ska trivas där, och att vi ska kunna hälsa på han lite då och då.

jag kommer ihåg när vi sålde lillen, (cadde, snoddas m.m) en vän som vi hade haft i nästan 10 år. fyfan vad hemskt det var när vi sålde han, jag satt på jobb den eftermiddan när dem kom och hämtade honom. men å andra sidan så vetifan om jag hade klarat att vara med när dem hämtade han. och se på lilla snoddas hur bra han har det med stora hagar, massa kompisar och jättegoa ägare.




154296-82


gud vad hemskt detta är, för man blir ju av med en vän, en nära vän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0