ännu en rättegång

denna dagen vet jag inte vad jag ska kalla den, kanske dryg och jobbig. psykisk påfrestande? lång har den i alla fall varit. kl. halv 7 imorse ringde klockan på mobilen, men som vanligt orkade jag inte gå upp, utan sov en halvtimme till. jag var stendöd i morse, det medger jag. vi anlände till malmö efter diverse felkörningar ute vid något industri område (?) bengt som inte kan köra bil. jag var inte ett dugg nervös, inte alls som sist när jag var i tingsrätten i hbg. mest av allt längtade jag hem till min säng. nåja, vi kom inte igång förrän 9.30, det var sagt att rättegången skulle börja kl.9. en halvtimme steg snabbt till över en timme (minst) jag tyckte jag skötte mina kort rätt och höll mig till samma version sen sist i helsingborg.

det enda jag har att tillägga är att ni dummskallar till människor kan ta er i brasan....  en av killarna har varit dömd för sexuellt utnyttjande av minder åring, denna killen har precis fått barn (????) bland annat, där fanns massa med mindre lyckade företelser i deras meritlista. jag blir så förbannad på såna jävla människor.

kring middag var det såklart dax för middag, jag tvingade mamma att äta kebabtallrik på saluhallen ;P efteråt gick vi in på ett fik och drack café latte och varm choklad, smaskigt! efteråt väntade ett par timmar till i rättsalen, konspiration på hög ninvå? killarna som är bröder försökte sätta dit varandra hela tiden, tidigare hade dem inte gjort så. hur fan är man funtad? fanns flera andra märliga företelser, men dem nämner jag inte här.

kl. 16 så fick det räcka, jag skulle ju faktiskt jobba några timmar, ut i bilen som har blivit punkterad. what a lovely surprice!!!!!!! bytade däck snabbt som sören, och körde i 190 till landskrona. jobbade i några timmar, just nu är jag helt slut. det är inget roligt att sitta i en rättegång, speciellt inte när man grillas av en advokat som tror att hon leder en rättegång i USA. fast jag satt tantan på plats =)

nu ska jag duscha av mig och krypa ner i min mysiga säng och kolla på nån av filmerna; morden i midsomer.

go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0