det vankas påsk

eftersom jag är en hårt arbetande kvinna så hinner jag inte skriva här, visserligen gör det kanske inte så mycket och jag bryr mig inte så mycket, egentligen.

jag tror inte jag har uppdaterat om lördagens äventyr. efter ett par timmars jobb åkte jag hem till jeppe och drack öl, bara vi två. vi kollade med hatiska blickar på röstningen i melodifestivalen, jag bryr mig inte om rätt låt vann eller vem fan som var med. jag hatar schalgern mer nu än någonsin. är det konstigt? jag har sagt det förr och säger det nu, media gör så att det tjatas hål i huvudet på folk! och folk fattar ingenting ändå.
efter konstaterandet att translookaliken charlotte vunnit så blev vi besvikna på samhället och söp ner oss,och gick ner i källaren och sköt med luftgevär i en halv timme hehe. jag förvånade mig själv med att vara en ganska hygglig skytt, det ni.
när det började bli tråkigt ringde vi simme och gick hem till honom, drack några öl och tog taxi ner till stan. som vanligt blev det en massa örlande hit och dit, jag sprang omkring barfota och träffade på folk jag inte sett på länge.när vi hade druckit några öl på baggens försvann vi till tycho och drack några öl där med. vi gjorde säkert inte jätte mycket där, fick skjuts hem av ida vid stängning. jag däckade tydligen i soffan, jeppe lyckades på nån vänster få in mig i sängen.

dagen efter som blir söndag var det dax för curling och gulasch soppa hemma hos anneli och tomas i lödde.  vem är inte mäster på curling då? vårt lag vann med 8-4 (om jag minns rätt) ofta när det är så med sport som man inte utövat så vidare mycket så får man träningsvärk. anton fick sån träningsvärk så han inte kunde böja sig ner, då är det ganska illa, haha. så efter några timmas aktivitet så åkte vi till lödde och åt middag och var höll låda i några timmar. runt kvälltis åkte jag och jeppe hem, handlade med oss chips, dippa och läsk från JG´s och kollade på rambo 3.

annars i dagarna så har det ju som sagt blivit jobb, filmer såsom hitman som vi såg igår. lagom störd rulle, enligt jeppe finns det ett dataspel/tvspel som heter så. jag förstår var dem fick idén i från att göra en film om en s.k hitman som är riktigt grym på att slåss.
 vi började även  kolla på children of the corn hemma hos mig, haha, folk som sett den vet vad det ironiska är. jag kanske ska tillägga att det är en stehpen king film. har man någerlunda intersse för film så vet man att det är riktiga cpfilmer.
jag har för mig att vi har kollat på några filmer till, men i nuläget är det inget jag kommer på. eller visserligen har vi nog dragit genom alla rambo filmerna (igen) snart dax för star wars igen kanske?

faktiskt så har vi varit ute och gått mycket när vädret har  tillåtet. vilket jävla glött det var i måndes när snöstormen kom, nu ligger slasket och vill smälta och frysa om nätterna.
igår så övade vi lite grann med luftgävret i källare, (anton fick vara med oss denna gången också), så vi körde en lite tävling, gjorde små ringar på wellpapp, minsta ringen gav då såklart mest poängen. jag kom tvåa, gissa om jeppe kom sist? haha
och nu ringde dem nyligen från jobb och frågade om jag ville jobba lite på imorgon och på fredag, lördag jobbar jag redan. storhelg = mycket pengar!
och ja imorgon så gör jeppe och filip come back på baggens, så tanken är att jag ska gå och se dem vid 22 tiden. under dagen imorgon så har jeppo uppkörning, så får banne mig hoppas att han klarar den så han får sitt jävla körkort ;P just nu är han iväg och övar med körskolan.

nä nu ska jag göra annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0