pinsamheter

i nyktert tillstånd vet man oftast hur man ska hanterar situationer. på fyllan så tänker man inte lika klart, jag är ingen mästare på att tänka smidigt. det fick jag erfara inatt. en idé som jag tyckte lät så bra. jag hade glömt cykelnyklen i min ficka. efter jeppes och filips spelning som jag inte ska klaga på så drog vi på efterfest hemma hos kristian. en packad jessica i släptåg så drog jag, jeppe, anton, filip, jessica och kristian hem till honom. så nu till saken, jag får den briljanta idén att vi kan lika bra lämna nykeln på jobb nu (vi befann oss ändå i krokarna) och samtidigt kunde jag passa på att ringa taxi och ta taxi direkt från taxi "stationen" som ligger på samma ställe som jag jobbar.
istället sätter jag igång larmet så det tjuter och piper öronbedövande. och jag har ingen aning om vad jag ska göra. carina (min morbrors förra fru) jobbade natten och det ska jag vara glad för ;P det är ju ingen som kan anklaga mig för att ha gjort något fel, men pinsamt är det. där kommer jag in efter en helkväll på krogen och ska bara lämna en cykelnykel.
och när hon ringde till securitas för att få klarsak i att dem inte ska behöva köra ut ;inga problem här, det vara bara en dagpersonal som skulle lämna en cykelnykel (kl. halv 3 på natten) men okay. hahaha kanske ingen höjdare idé. behöver jag säga att jag inte vågade gå och ringa, utan vi fick gå hem i ösregnet. jag får ju också tillägga att på efterfesten så hade jag spillt ut öl över mig och jeppe, så vi var ju inte direkt torra när vi började gå hemåt. men kul hade vi i alla fall åt det.
idag har jag och jeppe mest glidit omkring med bilen på diverse ärenden, bland annat in på en brunch hemma hos anton bestående av pulvermos, pulver sås och mega tjocka köttbullar. det blev faktiskt riktigt gott till slut.

nu måste jag iväg till jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0