städning & annat

åh så gott det luktar på mitt rum. jag har precis gjort en liten snabb städning på rummet, dammsugade och tvättade golvet och såklart fick jag röja omkring på rummet, för där låg kläder överallt, en massa tidningar och gammal post. bytade till nya sängkläder också, egentligen tycker jag inte om att byta sängkläder för lakanen är så sträva första natten när man ska sova. men det hade varit en aning snuskigt om man inte hade bytat sängkläderna. jag använde ett rengöringsmedel med doft av liljekonvaljer, så gott det luktar!

igår när jag och mamma körde till jobb kl. 7 så lyssnade vi på radio, där dem intervjuade sibel efter sin "succé" i melodifestivalen (hon gick till andra chansen, jag tycker inte det är någon speciell succé) i alla fall, för det första hon var sådär hysterisk som bara tjejer kan vara, pratade 200 km i timmen (!) hyllade "superstjärnorna" Charlotte och Linda som bara var såååå toppen bra och dem är en sån förebild för sverige. vaddå förebild?  vem fan orkar lyssna på sånt skräp? fick hon betalt för att göra lite "omedveten" pr för dessa "superstjärnor". det är riktigt tölpaktikt,  jag orkar inte med att lyssna på sånt jävla skitsnack. det enda jag hatar med att det är vår, det är när schlagern drar igång, den går inte att undvika, den är som en jävla parasit som dras till allt levande och släpper inte taget förrän det har blivit sensommar. skam att kalla sånt musik (där finns såklart undantag)

nu var det tänkt att jag skulle ut i stallet, vid 13 tiden ska vi in till stan och äta kinamats lunch, efter det ska jag sola och kl. 16 är det tid för jobb. så jag har egentligen inte tid att sitta här något mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0