en gammal stadsminister

i sverige hade vi en gång en stastminister som hette tage erlandsson. jag får väl hoppas det var en trevligt jäkel. men en sak jag blir förbannad på, är på hans 60 årsdag ungefär 1800 frösihjäl (1960 talet) så fick han 535.000;- på sin födelsedag av sitt parti (han tillhörde socialdemokraterna) 535.000;- då måste varit en helsikes massa pengar, säkert 1 miljon. då kan man ju fråga sig, vaddå fick av sitt part? var det inte snarare så att pengarna togs från partiets budget? jag vill iallfall tro det, för jag tror fan inte på att dem körde "insamling på jobbet" och samlade ihop 100:- i veckan i 20 månader eller så. såklart skänkte denna goda man bort pengarna till välgörenhet, "barn och ungdomar bortom de östra gränserna" (finns det verkligen något som heter så ((???) nä era jävla luredrejare, ett tidigt bevis på att dem snor skattebetalarnas pengar. så levde du då och jobbade så vet du att du bidrog till s.k "barn och ungdomar bortom de östra gränserna". då mår man nog bra! ps. detta läste jag i en bok. fast jag ändrade om det lite ;P

nu får jag gå ner och väcka jeppe, för vi ska hem till hans mamma om drygt en timme. och ikväll kärt folk, då blir det fest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0